items.gif Info om Items
På denne side ses en række forklaringer af de forskellige info der optråder på de forskellige items sider.

Quality Level: X
Når et item har et bestemt Quality Level (qlvl) angivet, så betyder det blot at for at et monster kan smide det pågældende item af den pågældende kvalitet, så skal monsterets level være mindst det Quality Level som itemet har. Hvis dette ikke kan opfyldes, forringes kvaliteten ved fx at der kun falder en rare udgave i stedet for en unique. Items nedgraderes efter denne rækkefølge Unique > Set > Rare > Magisk.


Treasure Class: X
Når der tales om Treasure Classes (forkortes TC), i denne sammenhæng, så menes der de grupperinger som spillet laver af alle våben samt armor i spillet. Disse grupperinger starter fra 3, 6, 9 og så op til til 87. Monstrene har så mulighed for at smide items op til en bestemt af disse Treasure Class grupper. Så ved at kigge på hvilken TC det item man ønsker at finde er, så kan man se om der, hvor man fx leder efter items, er mulighed for at den TC kan droppe. Den Treasure Class som et item tilhører, afhænger af dets grundtype og ændres altså ikke af at det fx er et unique eller set item.


Rarity: X/100
Dette angiver den indbyrdes sjældenhed mellem items hvor af der er flere af samme grundtype. Som eksempel kan der kigges på unique amuletter da der findes flere forskellige af disse. Her angives så for hver af dem sandsynlighederne for at det bliver lige netop den type som hvad chancen er ud af 100.


Strength Bonus: X
Dette angiver hvor stor en damage bonus man opnår ved at give point i Strength når man benytter det pågældende våben. Hvis et våben fx har 75 Strength Bonus, så får man 75% Enchanced Damage for hver 100 Strength. Altså, så opnår man 0,75% Enchanced Damage pr Strength man har. Det er typisk nærkampsvåben der opnår Strength Bonus.


Dexterity Bonus: X
Dette angiver hvor stor en damage bonus man opnår ved at give point i Dexterity når man benytter det pågældende våben. Hvis et våben fx har 75 Dexterity Bonus, så får man 75% Enchanced Damage for hver 100 Dexterity. Altså, så opnår man 0,75% Enchanced Damage pr Strength man har. Det er typisk buer der opnår Dexterity Bonus.


Melee Range: X
Alle nærkampsvåben har en rækkevidde på mellem 1 og 5 (hvor 5 er størst). Denne rækkevidde angiver hvor langt ens fjender må stå for at man kan ramme dem.


Max sockets: X
Dette angiver hvor mange sockets det pågældende item maksimalt kan opnå ved brug af quests samt cube opskrifter eller blot findes med.


Speed Reduce: X%
Nogle Body Armors og Shields har Speed Reduce hvilket betyder at de så tunge at de tynger ens character. Man mister dermed den pågældende procent i run speed (fx -5% run/walk) og bruger sit stamina den pågældende procent hurtigere (fx +5% stamina drain). Disse items omtales sommetider som Light(0%), Medium(5%) og Heavy(10%) alt efter hvor meget de tynger.